tirsdag 19. juli 2011

Bakste klede


I sommerens regn har jeg krøpet inn på hobbyhuset og sydd litt. 
På en nettbutikk som selger stoffer, kom jeg over en meget god idè.
Bakste klede med gummiert bakside.
Det er supert å bruke over gjærbakst.
Mange ganger legger man jo plast over bollen med gjærdeig for at den skal heve lunt og godt.


Jeg satte meg ned og bladde i hobbybøkene mine etter passende motiver.
I en bok fant jeg mange kjøkkenmotiv.
Der fant jeg også disse motivene jeg har brukt. 
*
Jeg kjøpte hvitt bomull stoff som kan vaskes på 60 grader.
Det kan også bakstykket med "gummiert" bakside. 




Jeg tegnet av alle motivene jeg ønsket å ha med.
På "veggen" henger et bilde som det står bakst på.
Dette passet bra med tanke på hva det skal brukes til.


Et dl mål må man ha når man skal bake.
Smør i gjærdeigen trenger vi også. 


En spiralvisp for å vispe sammen eggene er greit å ha også.
Denne henger også på "veggen". 


Her er slutt resultatet. 
Jeg har brukt et svart stoff  på bakebollen og rundt kanten på kledet. 
Resten er brodert med svart broderingsgarn. 
*
Det var artig å lage. 
Og her er det jo bare fantasien som setter grenser.
Og tegner man selv så er det jo ekstra artig å tegne sine egne motiver.
Dette brukte jeg tre dager på å få ferdig.
Det meste er håndsøm. 
Slike kommer jeg til å lage flere av. ;)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...